تخته وایت برد

وایت برد یا تخته سفید انواع مختلفی دارد که متداولترین جنس آن، ورق فولادی پوشیده شده با رنگ سفید پولیش داده شده است. ورق های وایت برد دارای کیفیت و ضخامت ورق فلزی متفاوت هستند. با گذشت زمان و استفاده مداوم از وایت برد (عدم نگهداری مناسب) رنگ آن به سیاهی و تیرگی متمایل شده و از کیفیت آن کاسته می گردد که ناشی از فرسوده شدن و از بین رفتن رنگ و پوشش سفید رنگ است. پس از فرسوده شدن وایت برد نوشتن و پاک کردن بر روی آن به سختی صورت گرفته و بلا استفاده می شود. از آنجا که وایت برد شامل قاب یا زوار دور تا دور آن، ورق سفید رنگ رویه و صفحه چوبی پشت آن است تنها با تعویض ورق سفید رنگ رویی و استفاده از قاب و صفحه چوبی قدیمی صاحب وایت برد نو و با کارایی اولیه شد.

تخته وایت برد سرامیکی

از با کیفیت ترین ورق های وایت برد، ورق های با پوشش سرامیک هستند. این نوع وایت برد از پورسلین لعاب‌ داده ‌شده بر روی فولاد تولید می شود که کیفیت آن به حدی است که اغلب گارانتی های بلند مدت دارند و همچنین قیمت بالاتری نسبت به وایت برد های معمولی دارند.

تعمیر تخته وایت برد

تعمیر انواع وایت برد ها با تعویض صفحه آن و تبدیل آن به یک وایت برد نو و کارآمد با کمترین هزینه ممکن و تقریباً نصف هزینه خرید یک وایت برد جدید.

همچنین با چسباندن ورق های وایت برد بر روی تخته سیاه های قدیمی به سادگی و با کمترین هزینه می توان آنها را به تخته وایت برد تبدیل کرد. این کار از چند نظر دارای فایده می باشد.

  • از تخریب دیواری که تخته سیاه بر روی آن نصب است جلوگیری می شود.
  • از دور انداختن تخته سیاه جلوگیری می شود.
  • هزینه آن نسبت به خرید وایت برد تقریباً یک دوم است.

تبدیل تخته سیاه به وایت برد

تعویض ورق تخته وایت برد

ابعاد تخته وایت برد

گاهی اوقات با توجه به فضایی که در اختیار دارید امکان استفاده از تخته وایت برد در ابعاد آماده وجود ندارد یا اینکه می خواهید تمامی سطحی را که دارید تبدیل به تخته وایت برد کنید، راه کار موجود استفاده از ورق های وایت برد و برش آنها به اندازه مورد نیاز است.

تخته وایت برد های تولید شده در کارگاه ها و کارخانه ها عموماً در ابعاد استاندارد و پرکاربرد تولید می شوند. شما می توانید با خرید ورق وایت برد در ابعاد دلخواه خود تخته وایت برد بسازید. ورق های وایت برد را می تواند در هر ابعادی برش داد و تخته وایت برد دلخواه خود را ساخت. ورق وایت برد را می توان بر روی دیواراتاق چسباند و بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده برد. 

ابعاد تخته وایت برد ابعاد تخته وایت برد

تعویض صفحه وایت برد

تعمیر تخته وایت برد و تعویض صفحه تخته وایت برد

فروش ورق وایت برد، بلک برد و گرین برد مغناطیسی

ساخت تخته وایت برد

شما می توانید به سادگی با خرید ورق وایت برد یک تخته وایت برد بسازید. این کار بستگی به مهارت فنی شما دارد. ولی با کمی آموزش و دقت می توانید تخته وایت برد خود را داشته باشید. یکی از راه ها، پوشاندن یک دیوار با ورق وایت برد است. در این حالت شما یک وایت برد دیواری خواهید داشت. حالت دیگر استفاده از قاب های چوبی، پلاستیکی و یا فلزی برای دور کار است. بستگی به مواد اولیه در دسترس می توانید تخته وایت بردی زیبا با توجه به سلیقه خود داشته باشید.

در زیر تصاویر تخته وایت برد های ساخته شده برای استفاده در منازل آورده شده است که می توانید طبق نمونه ها برای خود تخته وایت برد بسازید.

تعمیر تخته وایت برد مدارس

با توجه به استفاده هر روزه از تخته وایت برد ها در مدارس و مراکز آموزشی، همچنین استفاده غیر صحیح و شرایط نادرست باعث خراب شدن پیش از موعد تخته وایت بردها در مدارس می شود. از آنجا که اغلب تنها سطح ورق وایت برد مخدوش شده می توان با هزینه ای کم ورق تخته وایت برد را تعویض نموده و دوباره تخته وایت بردی نو و با کیفیت اولیه با قیمتی بسیار مناسب داشت.

ورق وایت برد

تخته وایت برد تعمیر شده

تعمیر وایت برد

چسباندن ورق وایت برد سرامیکی بر روی تخته وایت برد مستعمل

نصب ورق وایت برد و گرین برد بر روی دیوار

برای ابعاد بزرگتر از 2 متر مانند کلاس های دانشگاهی و سالن ها گزینه مناسب نصب ورق وایت برد بر روی دیوار است. در این صورت با کمترین هزینه می توانید تخته وایت بردی با طول 3 یا 4 متر داشته باشید. همچنین در دفتر کار یا منزل نیز می توانید یکی از دیوار ها را به صورت کامل به وایت برد تبدیل کنید.