تخته پاکن ها بعد از مدتی استفاده مقدار زیادی جوهر در خود جمع کرده که باعث خشک شدن سطح آنها شده و قابلیت پاک کنندگی آنها کم می شود. همچنین جوهر جمع شده بر روی سطح تخته پاک کن باعث آسیب رساندن به سطح تخته وایت برد شده و حتی جوهر جمع شده بر روی تخته پاک کن بر روی سطح تخته وایت برد ایجاد لکه می کند.

با روش زیر می توانید تخته پاکن های کثیف و غیر قابل استفاده را تمیز کرد و مجدد مورد استفاد قرار داد و از خرید تخته پاکن جدید جلوگیری نمود.

 

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن تخته پاکن تخته وایت برد:

  1. برس نرم
  2. آب
  3. مواد شوینده ملایم
  4. حوله کاغذی یا دستمال تمیز

بیشتر ذرات چسبیده به تخته پاکن می تواند با برس کشیدن بر روی آن حذف شود. به آرامی بر روی سطح تخته پاکن با برس نرم بکشید و این کار را ادامه دهید. در بسیاری از موارد این کار کمک بسیار به تمیز شدن تخته پاکن می کند. در صورت پاک نشدن می توانید مقداری مواد شوینده ملایم مانند پودر رختشویی یا مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با قرا دادن تخته پاکن در محلول شویده تهیه شده و کشیدین برس نرم بر روی آن تخته پاکن را تمیز کنید. با آب سرد تخته پاکن را شستشو و آبکشی کنید. برای آب باقیمانده در تخته پاکن آن را بر روی حوله کاغذی فشار دهید و در انتها اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

نکته:

از مواد شیمیایی و یا آب داغ برای تمیز کردن تخته پاکن استفاده نکنید.

در صورت لزوم تخته پاکن را شتشو دهید. برخی از تخته پاکن ها یکبار مصرف بوده و قابلیت شیتشو ندارند.